Overzicht berichten
Categorie: |
|
Zorgverzekeraars vragen aanbieders van paramedische zorg ieder jaar om basisinformatie aan te leveren over de praktijk. Om de administratie voor u te beperken vragen we deze informatie vanaf nu nog maar 1 keer per jaar centraal uit. De aangeleverde informatie wordt automatisch gedeeld met alle relevante zorgverzekeraars. Het is belangrijk dat u de informatie vóór 1 mei van elk jaar controleert en aanvult. Dan kunnen zorgverzekeraars een passende overeenkomst met u sluiten en weten cliënten en verwijzers u goed te vinden. U levert deze informatie aan via het VECOZO-portaal. Vektis coördineert de informatie-uitvraag. Het nieuwsbericht waarin deze actie wordt toegelicht vindt u hier. Heeft u vragen over het waarom van de vragenlijst, of het invullen daarvan? Bekijk dan onze veelgestelde vragen. |
|
|
Door de drukte op dit moment duurt het langer dan gebruikelijk voordat u een antwoord heeft op vragen die u via de e-mail aan ons stelt. Onze excuses voor het ongemak. Wij doen ons best om u zo spoedig mogelijk te voorzien van een passend antwoord. Wilt u een direct antwoord op uw vraag? Onze digitale assitent, te vinden aan de rechterkant van uw scherm, kan u bij veel vragen ondersteunen. |
|
|
Naast telefoon en e-mail, kunt u ook eenvoudig uw vragen aan ons stellen via onze virtuele assistent. Dit kan waar en wanneer u het uitkomt. Onze assistent leert continu bij, waardoor steeds meer van uw vragen beantwoord kunnen worden. Het helpt als u uw vraag in één korte zin stelt. Onze assistent kan, naast het beantwoorden van vragen, ook ondersteunen bij het wijzigen van de adresgegevens bij uw AGB-registratie. In de komende periode breiden wij deze mogelijkheden verder uit. |
|
|
Heeft u een e-mail van ons ontvangen waarin wordt aangegeven dat uw AGB-registratie is gewijzigd, maar heeft u geen wijziging aan ons doorgegeven? |
|
|
Als gevolg van een kwaliteitsactie met betrekking tot BIG gegevens kan het voorkomen dat u een melding van ons krijgt dat uw gegevens zijn aangepast in het AGB-register. Het gaat hierbij om een verrijking van de gegevens die al bij ons geregistreerd stonden. |
|
|
Uw mening is belangrijk voor ons. Daarom vragen wij u periodiek om ons een cijfer te geven voor onze dienstverlening. Onlangs hebben we u de vraag gesteld een cijfer te geven voor zowel AGB aanvragen (‘ik wil een code’) als AGB meldingen (wijzigingen en vragen via info@agbcode.nl). Voor de dienstverlening rond AGB meldingen krijgen we gemiddeld een 7,1. Voor AGB aanvragen ontvangen we gemiddeld zelfs een 7,9! |
|
|
Vandaag hebben wij de AGB nieuwsbrief nummer 12 verzonden. |
|
|
In samenwerking met het Kwaliteitsregister Paramedici is op donderdag 30 september jl. succesvol een grote kwaliteitsactie in AGB uitgevoerd. Bij circa 10.000 zorgaanbieders is in het AGB-register een nieuwe erkenning toegevoegd. Hierdoor is de registratie van deze zorgaanbieders in het Kwaliteitsregister Paramedici in AGB herkenbaar geworden. Alle zorgaanbieders waarbij een erkenning vanuit deze kwaliteitsactie is toegevoegd worden hier persoonlijk van op de hoogte gesteld via een gestandaardiseerd totaaloverzicht van de registratie in AGB. |
|
|
Gemeenten hebben VNG, Vektis en Vecozo gevraagd om te onderzoeken of gecontracteerde aanbieders zijn aangesloten op Vecozo voor het uitwisselen van berichten iWmo en/ of iJw in het administratieve proces. Een deel van de door hen aangeleverde AGB codes blijkt nog niet bekend bij Vecozo. Om gemeenten en aanbieders te ondersteunen in het laten functioneren van het berichtenverkeer heeft de VNG, in samenwerking met Vektis en Vecozo, alvast een erkenning iWmo en/ of iJw aan laten maken in het AGB register voor deze aanbieders. Dit versnelt het aansluitproces op Vecozo aanzienlijk. In vervolg op deze actie ontvangen aanbieders van gemeenten en Vecozo daarom een bericht met het verzoek de verdere aansluiting op Vecozo te realiseren en een uitleg hierover. |
|
|
Vandaag hebben wij de AGB nieuwbrief nummer 11 verzonden. |
|
|
In samenwerking met ANBOS, het Kwaliteitsregister Pedicure, de Federatie Vaktherapeutische Beroepen en Het Verbond is op donderdag 24 december jl. succesvol een grote kwaliteitsactie in AGB uitgevoerd. Bij circa 7.500 zorgaanbieders is in het AGB-register een nieuwe erkenning toegevoegd. Hiermee is in AGB herkenbaar geworden bij welk register deze zorgaanbieders geregistreerd zijn. Alle zorgaanbieders waarbij vanuit deze kwaliteitsactie een erkenning is toegevoegd, zijn hier persoonlijk van op de hoogte gesteld via een gestandaardiseerd totaaloverzicht van de registratie in AGB. |
|
|
Heeft u een brief ontvangen over controle van uw AGB-registratie? Klik hier voor inloggen of meer informatie. |
|
|
De zoekfunctionaliteit 'Zoeken in AGB-register' is verder verbeterd! - U kunt via 'geavanceerd zoeken' zorgaanbieders zoeken op plaatsnaam en/of postcode. Hierdoor is het nu mogelijk een selectie van zorgaanbieders te maken in een specifieke plaats of postcodegebied. Indien u toegang heeft tot het besloten gedeelte van het AGB-register, dan kunt u ook zorgverleners zoeken op postcode. In het openbare deel van het AGB-register zijn postcodegegevens niet zichtbaar en daardoor niet op te zoeken. Ondernemingen/vestigingen zijn in zowel het openbare als besloten gedeelte van het AGB-register op postcode en plaats te vinden. - Indien u gegevens van een vestiging raadpleegt, ziet u onder kopje 'Relaties' welke zorgverlener(s) er bij deze vestiging werkzaam zijn, inclusief het zorgaanbod. Vanaf heden is het mogelijk om te filteren op dit zorgaanbod, zodat u de zorgverleners met een specifiek zorgaanbod kan selecteren. |
|
|
Klik hier om de AGB nieuwsbrief van oktober te lezen of u aan te melden voor deze nieuwsbrief, zodat u automatisch op de hoogte blijft van de ontwikkelingen. |
|
|
Vanaf juni 2014 zijn we bezig met een kwaliteitsactie om gegevens te controleren en aan te vullen in het AGB-register. Alle in het AGB geregistreerde partijen worden hiervoor benaderd via e-mail of brief. Hieronder vindt u de meest gestelde vragen en antwoorden over de kwaliteitsactie: Is deze mailing geen SPAM of phising? In het bericht staat een link naar een persoonlijke pagina. Op dit moment bereiken ons vragen of de mailing betrouwbaar is en of hier geen sprake van fishing of spam is. De mailing is geheel valide en betrouwbaar. Vektis maakt gebruik van een tool (MyClang) voor deze persoonlijke pagina.
Ik kan de link niet openen. Doe ik iets fout? Het kan zijn dat de door u gebruikte internetbrowser of virusbescherming de werking van de link blokkeert. U kunt dan het beste contact opnemen met uw provider. Eventueel kunt u ook de link kopiëren (via de rechtermuisknop 'hyperlink kopiëren') en daarna plakken in de adresbalk van uw browser.
Verandert er iets in de werkwijze van het AGB-register? Er verandert niets aan de wijze waarop wij met uw gegevens omgaan.
De wet- en regelgeving omtrent privacy wordt meer en meer aangescherpt, ook vanuit de EU. Partijen die uw gegevens vastleggen, hebben hiervoor uw uitdrukkelijke toestemming nodig. Daarom zijn de algemene voorwaarden AGB geactualiseerd en vragen wij uw akkoord op de algemene voorwaarden. Dit heeft geen invloed op de manier hoe wij uw gegevens behandelen. Kan ik mijn vraag telefonisch stellen? Uiteraard is het mogelijk om telefonisch contact op te nemen met onze servicedesk. Echter kunnen wij u niet meer informatie geven dan de uitleg in de brief en de antwoorden op deze meest gestelde vragen.
Ik kan de link naar de algemene voorwaarden niet openen. Dit heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met de instellingen van uw service provider of browser. De Algemene Voorwaarden vindt u ook op deze site helemaal links onderaan de homepagina.
Indien u geen BIG-nummer heeft vult u dit veld met 000000000 (9x een 0).
|
|
|
Per 3 september 2015 is deze site vernieuwd. U heeft via deze site onder andere toegang tot de publieke gegevens van het AGB-register. Verder vindt u hier als zorgaanbieder en zorgverzekeraar de relevante informatie en toegang tot dienstverlening met betrekking tot het AGB-register. |
|
|
De richtlijnen voor de uitgifte van een AGB-code voor Wlz-ondernemingen zijn gewijzigd. Tot voor kort werd op basis van de berichtgeving van een nieuwe toelating WTZi een AGB-code uitgegeven. Per 1 februari 2015 dient de Wlz-onderneming een volledig ingevuld en ondertekend aanvraagformulier in te dienen, voorzien van een kopie KvK en de betreffende toelating WTZi. Wilt u een AGB-code aanvragen, ga dan naar Ik ben zorgaanbieder |
|
|
De afgelopen periode hebben wij berichten ontvangen over problemen met het openen van formulieren van deze site. De oorzaak hiervan is veelal een versie-verschil tussen de 'flash-players' die wij gebruiken en die op uw computer staan geinstalleerd. De problemen zijn te verhelpen door de meest recente versie van 'Flash Player ActiveX' op uw computer te installeren. Hiertoe adviseren wij u de update te downladen via: http://finalbuilds.com/flashplayer.htm en te kiezen voor 'Flash Player ActiveX' |
|